4 juli 2013

de 4 musketiers


De 4 musketiers zijn weer huiswaarts. Een leeg en stil huis, ondertussen ontdaan van alle papiersnippers, zand, koekjessporen, broodkruimels en andere.

Het was weer heel fijn te mogen moederen en ook tof dat mijn activiteiten in de smaak vielen. Leuk zo'n enthousiaste kinderen die smeken om naar het museum te mogen. We hebben er twee gedaan. Tussen haakjes: in een museum om emmer en dweil vragen, geeft problemen... dat hebben ze soms niet... raar maar waar. 'Pipi doen!' werd ogenblikkelijk gevolgd door een plasje op de grond. Op de stoep van het paddestoelenhuisje. Broek uit en in onderbroek verder gedaan, gewandeld, bus genomen... en op de arm gezeten, waardoor ook ik bij thuiskomst andere kleren kon aandoen. Les geleerd: altijd reservekleren mee.

Steppen dat ze gedaan hebben! Heel Gent door, naar de speeltuin, naar het andere museum, gaan sporten bij de Sportmobiel, frieten halen. Heel gemakkelijk. En snel! De traagste was ik.

Ah ja, het is weer mooi geweest. Nu mijn draai terugvinden...

9 opmerkingen :

  1. Fijn!
    Wij zijn die periode gelukkig voorbij van 'ik moet pipi doen' en de plas eraan kwam :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al doende leert men.

    Je kan tenminste met voldoening terugkijken op een gezellig samen zijn.

    Groetjes, monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het zag er gezellig uit. ook ik heb met mijn kinderen al zo'n plaskledingprobleem voorgehad hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt als een gezellige dag.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Keitoffe uitstappen, alsmoeder heb ik daarnooittijdvoor, je bent een echte verwen....tante ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Na de gezellige drukte, even een rustpauze nu! Je ziet ze graag komen, maar ook graag weer huiswaarts keren meestal. Maar je hebt toffe dingen gedaan met je 4 musketiers! Dat onthouden kinderen wel hoor! En verwennen zit er helemaal niet in merk ik :) :)
    Zijn we niet allemaal zo een beetje, wij moeders???
    En in Gent, een leuke stad, of woon je daar ergens in de buurt???
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik moest echt glimlachen met het "pipi-accidentje." Als wij op uitstap vertrokken toen de kroost nog in die pipifase zit, hadden we altijd een hele karrevracht aan reservekledij mee. Onze vrienden moesten altijd lachen als ze in onze autokoffer een hele bak reservekledij aantroffen. Maar het is erg vaak van pas gekomen.
    Op reis namen we zelfs altijd zo'n oud hoog pipipotje met deksel mee in de auto. En dat is in files en slakkengang-schuif-maar-aan waar je geen mogelijkheid had om binnen de tien seconden aan de kant van de weg te kunnen geraken, meer dan eens van pas gekomen ;)
    En op uitstapjes te voet of met de fiets was er steeds een rugzak van dienst met reserve-ondergoed en rokje of short en vochtige billendoekjes...
    'n vrolijke groet,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen